Naši studenti pomáhají rozjezdu Hořického gymnázia
V podkrkonošských Hořicích skupina učitelů usiluje o založení čtyřletého gymnázia. Při jeho koncepci se chtějí inspirovat Přírodní školou. V pondělí 24. února jsme měli příležitost k tomuto zajímavému projektu přispět i my. Se skupinou našich studentů jsme v rámci dvoudenní návštěvy Hořic na radnici prezentovali před několika desítkami hostů náš systém výuky a hodnoty na ktrerých stojí. Beseda měla dobrý ohlas. I když MŠMT v prvním kole projekt Hořického gymnázia zamítlo, zakladatelé se navzdávají. Budeme i nadále držet palce.
O projektu i účasti našich studentů na besedě si můžete přečít i v článku z Jičínského deníku:
Vznikne v Hořicích nové gymnázium?
Hořice - V pondělí 24. února se v divadelním sále radnice konala beseda o záměrech zakladatelů Hořického gymnázia a netradičních formách středoškolského vzdělávání.
Debatovat přijeli také studenti z pražského gymnázia Přírodní škola se svým ředitelem a zároveň zakladatelem školy. Diskusním podvečerem provázel T. Feřtek ze společnosti EDUin.
Představitelé Hořického gymnázia informovali veřejnost o svých plánech a studenti Přírodní školy prezentovali svou školu. Zároveň se stali živým důkazem toho, co dokáže partnerský přístup k žákům. Diváky zaujali svou argumentací, vyjadřováním, přirozeností projevu, humorem.
Atmosféra v téměř zaplněném sále byla uvolněná a zájemci o tento typ vzdělávání se mohli přesvědčit, že i tak náročná škola, jakou každé gymnázium beze sporu je, může vypadat úplně jinak, než je běžné.
Ministerstvo na základě stanoviska kraje žádost o registraci čtyřletého gymnázia zamítlo, přestože ji rodičovská veřejnost formou petice dostatečně podpořila. Vypadá to, jako by se na požadavek či zájem občanů, nehledělo. Společenské změny jsou rychlé a je nutné, aby je školy reflektovaly. Přibývá vzdělaných a poučených rodičů, kteří formují pro školy jasná „zadání". Změny ve školství si jich tak přeje čím dál víc, stejně jako si je přejí žáci. Buď na to my učitelé zareagujeme a budeme školy a sebe měnit i my, anebo strčíme hlavu do písku s tím, že ono nějak bude…
A co na to státní instituce? Kraji se optimalizace středního školství v Hořicích nepovedla, a proto je už ve slučování škol opatrnější. Není tedy čas i na nápravu toho, co jsi, ty, Kraji, v Hořicích spískal? Neměl bys konečně brát také zřetel na to, co si lidé myslí a co si přejí? Sebral jsi nám před časem dobře fungující školu a učitelům v ní vzal chuť do práce. Nechceš tedy, Kraji, přestat už konečně hořické střední školství omezovat? Uděláš tím radost nejen mnohým žákům, rodičům a učitelům, ale nakonec i sám sobě. Vrátí se ti to, protože „Jak kdo zaseje, sklidí." Šárka Šandová
Autor: Redakce