Omí, fyzika, pátek 3.4.
Omíkron – fyzika, pátek 3.4.20
Nazdar kamarádi, dneska si zopakujeme a zároveň uzavřeme podmínku Čas a teplota. Minulé hodiny jsme měřili a kreslili, tak dnes to budu trochu nudnější, ale doufám, že to taky zvládnete tak hezky jako předchozí úkoly.
Zde jsou otázky, na které mi napište a nakreslete odpovědi. A také pár příkladů. Můžete k vypracování použít sešit, svoji hlavu, nebo se někoho kolem vás – rodičů, sourozenců, „přítele na telefonu“ , těch se můžete zeptat. NEPOUŽÍVEJTE, prosím internet!
Otázky přepište a odpovědi napište a nakreslete do sešitu z fyziky (kromě Adama N., ten je může napsat do počítače), vyfoťte (ale aby to nebylo moc rozmazané) a POŠLETE MAILEM.
A budu rád, když mi k tomu napíšete, jak jste prožili týden a jak se máte a taky, co plánujete na víkend.
Díky, těším se na vaše odpovědi!
A tady otázky a úkoly:
1. Čím se, z hlediska pohybu částic (atomů a molekul) liší látky s různou teplotou?
2. Na jakém principu pracuje běžný pokojový kapalinový teploměr?
3. Co je to absolutní nula? Kolik je to stupňů celsia a kolik kelvinů?
4. Srovnejte od nejchladnějšího do nejteplejšího (využijte měření z první hodiny):
teplota lidského těla, tekutý dusík, dnešní teplota u vás venku, teplota varu vody, teplota u vás v mrazáku, příjemně teplá voda na mytí.
5. Převeďte: 350oC = K
150K = oC
300 oC= K
- 50 K = oC
6. Převeďte:
2 minuty a 15 sekund= sekund
2500 sekund= minut a sekund
3 hodiny, 12 minut a 22 sekund= sekund
8 000 sekund= hodin minut sekund.
7. otázka je bonus, kdo bude chtít: Co to podle vás znamená, když Martin v divadle říká: „Čas je přece relativní, že jo, Einsteine?“