Přírodní škola uspěla v projektu OECD
Experti OECD vybrali tři české školy pro výzkum inovativního prostředí pro učení
Zpráva o průběžných výsledcích projektu OECD Innovative Learning Environments.
Odborníci z OECD říkají, že i u nás lze najít zajímavé a inspirativní příklady inovativních škol. Vyplývá to z průběžných výsledků projektu OECD Innovative Learning Environments – Inovativní prostředí pro učení. Česká republika na něm participuje od podzimu loňského roku. V konkurenci severských škol, vzdělávacích zařízení ze Švýcarska, Německa, Velké Británie, Austrálie, USA, Kanady a dalších zemí jsme obstáli poměrně dobře.
Do další fáze projektu byly expertní skupinou OECD vybrány dvě základní a jedna střední škola. Jedná se o Soukromé reálné gymnázium Přírodní škola, Fakultní základní školu profesora Otokara Chlupa (obě z Prahy) a Základní školu Dr. Jana Malíka z Chrudimi. Pro výše jmenované to znamená, že na začátku nového školního roku tam proběhne výzkum zaměřený na hlubší zkoumání prostředí pro učení.
Smyslem projektu je nejen vyhledávat inspirativní prostředí pro učení, ale také propagovat téma inovací ve vzdělávání. Veškeré aktivity vycházejí z přesvědčení, že inovativní můžeme nazývat to, co staví na předchozí zkušenosti - nejen mluvíme-li o procesu učení, ale také o škole jako celku; inovativní škola reaguje na současný stav a podmínky, pracuje na zlepšování kvality, je školou „v pohybu“ a má jasnou vizi, kam chce (a může) směřovat.
Realizace projektu v ČR je v gesci odboru Analyticko-koncepčního MŠMT. V současné době jsou připravovány materiály o zahraničních inovativních školách – dokumenty, fotografie a videa budou k dispozici všem, kteří hledají příklady dobré praxe (budou zveřejněny na webu MŠMT v sekci EU a zahraničí).